lör 21 april. En tur till Frodo och hans vänner - Hobbiton!

Helt klart den bästa lördagen på länge faktiskt!

Imorse när jag vaknade upp i lägenheten var det rena rama sommarvärmen ute. Perfekt eftersom jag och två andra tjejer (Annie och Zandra) hade planerat att åka till Hobbiton och hälsa på dom små vännerna från Sagan om Ringen! Jag har visserligen inte sett filmerna men kan säga att de inte gjort något alls. Det var så himla vacker, så himla välgjort och så himla coolt! Guiden var jätte bra och berättade en massa roliga saker. Ofta så sa hon ”denna fina trädgården är otroligt planerad, men den är bara med 2sek i filmen”. Helt sjukt vad man kan skapa!!! Peter Jacksson (regissör antar jag? jag kan ju som sagt noll!) letade tydligen efter ett ställe att spela in filmen på i hela nya zeeland!! När han tillslut hittade detta place knackade hans assistent på dörren till ägaren av det vackra landskapet. Gubben sa då bara "äsch, kom tillbaka en annan dag - jag kollar rugby" och fattade antagligen vilka små nötter som ville använda hans mark..jag antar att han inte ångrar sig en sekund i dag!!En annan fräck sak guiden berättade var att det var ett träd som de ville ha på ett speciellt sätt, så de hade importerat löv från Taiwan och satt dit löven ett i taget…Så några kottar har alltså suttit och fäst löven var och ett för sig! Helt sjukt!!

Det var en himla massa annat också och jag tycker absolut att de var värt pengarna, bilturen och alltihop. Att man hade bra sällskap med sig var ett plus i kanten.

Nu saknas det bara att kolla på filmerna!!!

 

Jag sitter hemma i Kumeu nu, Matt skulle göra något imorgon så jag ska lite halvt hjälpa till. Tänkte först och främst sova ut länge länge länge. Sova tidigt och sova länge, precis vad jag behöver!

Natti natti

"mossan" är inte riktig..de är någon liten kotte som suttit och målat den...

Frodos lilla place!

Det speciella trädet!

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0