3 Okt

Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen, verkligen! Men jag har haft fullt upp hela dagen, och igår var jag trött. Dessutom knackade hemlängtan på dörren och min svenska choklad var slut (skicka merameramera). Igår var det ingen bra dag med andra ord. Jag trodde inte riktigt det skulle kännas så med hemlängtan. Eller ja, hem längtan är lite fel ord men jag saknade er så fruktansvärt mycket igår. Det gjorde ont i kroppen. Det hugger till varenda gång jag gör något och är själv. Ni vet när man bara vill ringa någon för att prata om absolut ingenting. Jag inser tillslut att jag inte kan det och det svider.

Fast, som tur är – är jag snart hemma igen!

Kan ni förstå att jag snart varit borta en månad? Känns inte som det. Andra veckan gick otroligt långsamt men nu går tiden megafort. Fyra veckor. Herrejösses.

 

Idag har jag haft Sam hela dagen, han har fått vara med när jag städat. Och jösses vad jag städat, mamma och pappa – ni hade dött om ni såg mig! Jag har moppat, dammsugit hela övervåningen, inkl dammtorkat allt. TILLOCHMED listerna (ge mig beröm, tack!) Tog sin tid men gud vad det luktade gott och glänste fint när jag var klar, plus att jag fick mig ett träningspass på köpet OCH hann rensa hjärnan från ogräs.

 

Annars har jag inte gjort så mycket mer idag faktiskt, vart med Sam och bakat chokladbollar med strössel på. Fint! Nu sitter jag i soffan och ska snart gå upp och hoppas att ni vill skypa. Jag skulle vilja ta ett snack med sarah, Så sarah ser du detta – l o g g a  i n  t a c k!

 

Testat en ny grej idag, som jag tycker var svina gott. Sötpotatis som är lila! Kumura tror jag det heter.

 

Nu ska jag avsluta detta på ett bra sätt: jag lever, har det kalasbra som vanligt och imorgon står shopping på schemat, igen! Tror jag har ett lite för bra jobb.

 

Dessutom, måste säga välkommen till min älskade farmor som läser mina inlägg! Så kul!! Saknar dig farmor!

 

Puss på er världens bästa människor. Glöm inte att jag älskar er! (och saknar er)

 

sämst bild, men här är kumura tror jag, eller något...

bilden är lånad från goooooogle


Kommentarer
Postat av: Mamma

Antar att du sover nu när jag är i full gång. Snart är fönstret på plats i badrummet. Ville bara säga att den potatisen finns i Sverige också. Finns ofta på Maxi. KramKram

2011-10-03 @ 12:59:51
Postat av: Amanda

vi saknar dig med sis! skype snart?

2011-10-03 @ 13:16:16
Postat av: nannis

kumero <3<3

2011-10-03 @ 21:11:19
Postat av: Farmor

Tack för snäll kommentar på bloggen

För mig är allt ett enda virrvarr för i morgon flyttar jag till Uppsala. Jag flyger kl 16. Det känns osäkert att flytta på gamla dar och just nu är jag för trött men att tänka klart. Men det är fantastiskt att läsa om dig och att skypa i morse

2011-10-03 @ 21:38:42
Postat av: Amanda Nilsson

Har också bakat chokladbollar med strössel, :p

2011-10-14 @ 21:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0