28 okt. varning; ganska långt.

Herregud vilken dag. Kan helt ärligt vara en av de bättre dagarna jag haft här!

Ska försöka skriva om varenda detalj men detta är en sån dag som jag bara önskar att ni var små små människor som satt på min axel och följde med mig hela dagen!

Men i alla fall:

 

Dagen började med att öppna presenter, Sam fyllde 3år och ja, det var ju inte lite presenter att öppna! När pojkarna åkte till skolan började vi såklart leka med allt. Bygga ihop lego (jag var i himlen), måla, skjuta med leksakspistolerna osvosv. Sedan blåste vi upp ballonger inför barnkalaset som skulle bli, jag gick ut o tog en powerwalk/sprang (ja, jag sprang faktiskt) och sedan åt jag lunch! DÄREFTER serni. Skulle liza ta den stora familjebilen by herself till skolan för att vara med på Pet-day. Jag och vovven tog oss ner dit och möttes av…alldeles för många djur. Ni kan inte tänka er. Eller jo. Försök. Tänk er en gräsmatta med 13 olika klasser, 20-30 barn i varje klass och alla hade varsitt husdjur/gossedjur med sig. Det var en miljard hundar,katter och kaniner, några lamm, getter, ANKOR, höns, ödlor, och en…sten? En liten tjej hade en målad sten i koppel. Jaja. Men seriöst, förstår ni hur kul det var?! Ljudnivån var på en miljard decibel och de va tävlingar så som ”look like your pet” och därefter var det en parad där varje klass fick gå runt och visa sitt djur. Åh herregud vilken upplevelse det var. Jösses.

Sedan i alla fall, åkte vi hem och där var partyt nästintill redan igång. Farmor, farfar, mormor och kusiner hade redan kommit och det roliga var att min hostmamam sa att ”det är bara ett litet party med närmsta vännerna”. Hm okej, vi var kanske 20 vuxna och 15 barn… ”litet party”. Jaja.Det var hur kul som helst och vi har ju verkligen världens skönaste grannar. Stod o pratade med henne i säkert 2 timmar.  De bjöds på champange, roliga godislekar m.m. och jag träffade världens skönaste människor. Jag kommer definivtivt visa er lite kort från födelsedagen.Det kändes lite som ett amerikanskt barnkalas men om jag ska vara ärlig så kändes det tillslut som om party var för de vuxna... ;) Kul var det iallafall!

Nu sitter jag i sängen, klockan är kvart i elva och jag är ledig imorgon. Jag är överlycklig och önskar jag filmat hela dagen för den har varit SÅ rolig och så himla mycket nya saker. AAAAH ni förstår inte hur glad jag är över att vara här. Jag vill aldrig åka hem.

Nu ska jag sova och försöka sova längre än till nio imorgon. Har besämt mig för att inte gå upp förrens åtminstone.

 

Juste, en sak att tillägga. Vi har förövrigt haft över 20 grader här två dagar i rad. Jag har gått runt i  shorts och sagt att jag svettas ihjäl. Alla bara skrattar åt mig och säger att ”sommaren har inte ens börjat än”. Hoho.

Förlåt för långt inlägg men gud, ni förstår inte vilken dag detta varit.

Imorgon åker jag till stan i alla fall. Det vankas hårfärgning, utgång och mycket mera hoppas jag.

 

Jag kan inte sluta skriva, haha. Vill berätta allt i minsta lilla detalj men då kommer detta säkert sluta som en bok.

Nu får ni ha en fantastisk dag så ska jag ha en fantastiskt skön sovstund!

Love you.



Kommentarer
Postat av: mamma

Oh jösses vad kul du verkar ha haft. Önskar jag varit med:)

2011-10-28 @ 20:06:56
Postat av: Pappa

Passar ju dig perfekt. Barn, ung och vuxen på samma dag. I sommarvärmen. Perfekt. Och med Lego...

2011-10-29 @ 18:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0