20 okt. What a day!

WHAT A DAY!

 

Igår hade vi ju några vänner inkl barn som var här, de sov över så imorse var det fullt race med 5 barn till frukost. När de sedan åkte vid nio åkte Jo och lämnade den yngste på dagis och den äldste hos en kompis. Kvar var jag med mellanbarnet Jacob och han har energi som räcker till en hel stad förmodligen. SÅ vad gör man halv tio på morgonen när övervåningen är ett bombnedslag, tvättmaskin och diskmaskin går för fulla muggar och man är så trött att ögonen skulle behövas hållas öppna med glasspinnar?

Man städar. Sedan går man ut och leker, hoppar studsmatta, spelar monopol antal gånger och tillsist BAKAR MAN. Brownies med smarties stod på schemat och eftersom Jo är en smart kvinna så hade hon en sådan där (markus, blunda) färdig mixgrej så Jacob kunde säga att han bakat själv. Han gjorde allt förutom att röra för det var för tungt. Kan säga att han var extremt stolt över sin kaka när den var klar! Och då gör det inget att det är en kakmix faktiskt. ”äkta” kakor kan jag baka när jag är själv!

 

Så, äldste kom hem från kompis och därefter vilade de lite innan NÄSTA familj kom på besök. En mamma med ytterligare tre pojkar, som vände uppochner på hela playroom. Så jag vet i alla fall min uppgift imorgon!

 

När de åkte vid fem var det bad för pojkarna, dinner och sedan läggdags. Skönt.

Jag är tok-trött och därför blir det läggdags för mig nu också trots att klockan är strax efter halv tio! Jag har haft en toppen dag, men fullspäckad! Solen har vart framme och min promenad med Gwen blev av mitt i allt!

 

Men innan läggdags: några bilder från idag! :)

Puss älskar er!

Gaaanska stolt kille?

Som sagt, what a beautiful mess...



Kommentarer
Postat av: Pappa

Hälsa Jacob att kakan ser kanon god ut och att han gärna får baka en till mig med

2011-10-20 @ 18:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0