14 Okt

Lite Adele och Norah Jones får få mig att slappna av och avsluta denna otroligt långa dag. Herregud vad lång den varit. Ett tag kändes det inte som om den någonsin skulle sluta.

 

Dagen började med som vanligt, frukost och en promenad för mig och pojkarna. De har nu insett att jag inte är någon som tåla att de luras eller springer ifrån mig och ryter jag till, så menar jag det. Vilket är OTROLIGT skönt. Äntligen lite power i mig!

Runt tio tog mormorn (okej hädanefter skriver jag nana, för de kallar henne det) med oss till Countdown för lite mathandling och därefter begav vi oss till Waitangi som ligger i närheten. Vilket place! Det var där Captain Cook seglade i land och upptäckte New Zealand tilsammans med Maori-människorna. Det var där New Zealands historia började!

Jag har massa bilder och gud, ni måste besöka stället. Helt amazing! Trodde inte världen kunde vara så underbar!

Efter det, åkte vi till en restaurang och åt Fish´n´chips. Därefter hemåt för att få Sam att somna, samt säga hej till pojkarnas pappa som kommit. Därefter var det vila i några timmar, innan ytterligare en familj kom! Jo´s bästa vän med familj. Dvs, jag hade inte bara tre pojkar att ta hand om. Nejnej, Två pojkar och en liten tjej. Kan ni tänka er att jag tagit hand om sex barn i åldrarna 10 ner till 3 idag? Dock inte helt ensam, när vi var på stranden var alla med. Men jag har passat dem. Alone. Usch, aldrig i hela mitt liv att jag ska ha sex barn. För mycket. En bad om vatten samtidigt som den andra tappade glass och den tredjes glass smälte ner på byxorna. Så ja, jag är dödstrött. Men gud vilken härlig dag. Sol hela dagen. Jag är bränd som vanligt. Bränd och lycklig. Och nu ska jag somna så jag får ihop några timmar innan första ungen vaknar imorgon bitti runt halv sju.

Tänkte skriva att ni får ett smakrprov från dagen men de får ni inte alls för det går inte att ladda upp...konstigt.

Ha en fantastisk fredag för det har jag haft :) Saknar er!

 

kram

 

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Oh vad kul och underbart du har. 5-6 barn!! Då vet du hur det är/har varit!! Underbart. Nu har jag det ubderbart. Fredag kvällnatt lö 24.00 och jag har varit på kalas i Gbg.Jag är ledig i helgen. Hälsa alla från mig!:)

KramKram

2011-10-15 @ 00:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0